Skip Navigation
 

Al bijna 100 jaar is AIG dé partner voor op maat gemaakte en naadloze Multinational verzekeringsoplossingen. Wanneer bedrijven zich ontwikkelen kunnen zij vertrouwen op onze kennis van lokale markten, uitstekende wereldwijde claims service en altijd een passende oplossing.

Zo kunnen bedrijven met vertrouwen hun activiteiten blijven uitvoeren. Of ze nu actief zijn in 2 of 200 landen.

Lees meer op www.aig.com/multinational

Multinational Tools

 

Multinational

myAIG Client Portal

Alles wat je nodig hebt om een Multinational programma te beheren

Lees meer

Multinational

IntelliRisk

Beheer het claims proces en verminder je kosten

Lees meer
 

Fronting & Captive Services

AIG heeft meer dan 50 jaar ervaring in het bieden van een volledig assortiment van fronting en captive-oplossingen. Wij kunnen lokaal opgenomen verzekeringen in meer dan 200 landen en rechtsgebieden bieden door ons wereldwijde netwerk van partners.

Fronting van AIG kan bedrijven flexibele, kostenefficiënte verzekeringsprogramma's bieden die voldoen aan de vereisten van lokale toezichthouders. Door risico's te behouden via een AIG-fronted verzekeringsprogramma profiteren klanten van volledige toegang tot de middelen van de AIG-organisatie.

 
 

Multinational uitgelegd

 

Multinational

Multinational Playbook

Ontdek in ons Multinational Playbook hoe AIG waarde toevoegt aan Multinational klanten

Download

Multinational

End-to-End proces

Het proces naar contractzekerheid. Stap voor stap uitgelegd.

Download

Multinational

Program Design Tool

Ontdek in deze tool de optimale aanpak voor jouw Multinational verzekeringsprogramma

Start direct

Multinational

Multinational Fundamentals

Leer van best practices bij het ontwerp van een Multinational verzekeringsprogramma

Volg de training
 

AIG Property Claims Promise

In the event of a major claim, AIG will confirm coverage under the policy as quickly as reasonably possible. Once coverage is confirmed, we promise to provide the Policyholder with immediate working funds of 50% of our share of the agreed estimate within 7 days for the following:

• Property damage/repairs
• Clean-up costs
• Extra expense/increased cost of working

The estimate is to be agreed between the Policyholder/broker and the AIG claims handler, based upon reasonably available information. This payment is made on an unallocated basis.

Schadevoorbeelden

De Franse dochteronderneming van onze Multinational klant werd beschuldigd van oneerlijke concurrentie door een nieuw bedrijf, opgericht door de voormalige directeur. Er werd beweerd dat onze klant het nieuwe bedrijf en de mogelijkheid tot concurrentie belemmerde door geruchten te verspreiden over onder andere producten van slechte kwaliteit en verduistering. De bestuurdersaansprakelijkheidspolis van onze klant in Frankrijk sloot oneerlijke concurrentie uit (volgens lokale marktpraktijk), maar de master policy was opgezet om te zorgen voor een consistente dekking binnen de gehele Multinational organisatie. Dit zorgde voor de juiste dekking en stond ons toe om een verdediging op te zetten voor de beschuldiging voor laster tegen onze klant.

Na zware regenval en overstromingen stroomden grote delen van het hotel van onze Multinational klant over van modder en slib met ongezuiverd rioolwater. Snelheid was essentieel en dankzij de planning van ons claims team konden we de snelle inzet van een gespecialiseerd bedrijf regelen. Het hotel van onze klant werd volledig gereinigd, gezuiverd, hersteld en als eerste weer heropend in het gebied. Hierdoor kon onze klant downtime minimaliseren en profiteren van de toegenomen activiteiten na deze rampzalige gebeurtenis.

De enorme aardbeving, tsunami en nucleaire schade zorgde voor de grootste crisis van Japan sinds de oorlog. Duizenden mensen kwamen om het leven en veel huizen en bedrijven hadden enorme schade. Onze claimteams hebben tonnen noodvoorraden voedsel, water en benzine geleverd aan locaties in de hele regio per vrachtwagen, koerier en privéjet. Geographic Information Systems heeft geholpen bij het toewijzen van claims teams waar dit het hardst nodig was en zorgde dat medewerkers werden uitgerust met iPads om het claimsproces zo snel mogelijk te laten verlopen.

Leer het team kennen

 

Multinational

Valerie van Meldert

Head of Multinational Benelux

Contact

Multinational

Nick van Noorloos

Multinational Client Executive & Coördinator

Contact

Multinational

Peter van Groningen

Multinational Client Administrator

Contact

Multinational

Annemarie van der Klis

Multinational Client Administrator

Contact

Multinational

Fred Bloemscheer

Senior Multinational Client Executive 

Contact

Multinational

Fenna de Graaf

Multinational Service Coördinator

Contact
 

Distribution

 

Multinational

Egon Bril

Head of Distribution AIG Europe, Netherlands

Contact

Multinational

Barbara de Graaf

Broker & Client Engagement Manager

Contact