Hulp bij schade

Als jouw bedrijf schade heeft kan dat een vervelende ervaring zijn. Maar of de schade nu groot of klein is, wij helpen de schade op te lossen en zo jouw bedrijf zo snel mogelijk weer op de rit te krijgen.

AIG Europe, Netherlands

Crystal Building B

Rivium Boulevard 216 - 218

2909 LK Capelle aan den IJssel

Postbus 8606

3009 AP Rotterdam

 

010 - 453 54 55

info.rotterdam@aig.com

Een schade melden

Je kan een schade op meerdere manieren bij ons gemeld melden. Meestal komt de schademelding via de makelaar of ander intermediair bij ons binnen. Dat kan per e-mail of brief zijn, telefonisch of door middel van e-ABS. Het komt ook voor dat buitenlandse schades bij ons in Nederland gemeld worden en wij vervolgens de zaak ter verdere behandeling doorsturen naar een buitenlandse AIG vestiging.

  • Collectieve Ongevallen
  • Reisverzekering
  • SVI
  • Wegas

Heeft het spoed? Stuur uw melding naar het algemene e-mailadres en neem telefonisch contact op met de behandelaar.

  • AVB
  • Productaansprakelijkheid

Bij bestaande dossiers kunt u rechtstreeks naar de behandelaar mailen.

  • Beroepsaansprakelijkheid
  • Cyber
  • D&O

Bij bestaande dossiers kunt u rechtstreeks naar de behandelaar mailen.

U kunt uw schade ook melden via e-ABS. Bij bestaande dossiers kunt u rechtstreeks naar de behandelaar mailen.

Schademeldingen voor Property kunt u doorgeven via e-ABS of rechtstreeks naar de behandelaar sturen.

Schadebehandeling

Onze Claims experts zijn professionals met uitgebreide vakkennis en vaak vele jaren ervaring. Wij denken oplossingsgericht en bekijken elke zaak afzonderlijk, zodat je zeker weet dat jouw schade behandeld wordt door de expert die het best bij de zaak past. Als klant kun je bovendien specifieke procedures met ons afspreken. Het complete schadeproces kan in een manual worden vastgelegd. Hierbij kunnen ook zaken als rapportage en contactpersonen worden opgenomen.

IntelliRisk

Klanten van AIG hebben toegang tot IntelliRisk. IntelliRisk biedt geavanceerde functies voor claim- en risicobeheer, zoals een interactief dashboard, toegang tot gedetailleerde claimgegevens, financiële transacties, door gebruikers gedefinieerde en ad hoc-rapportages en een bibliotheek met standaard online rapporten die met filters voldoen aan al jouw rapportagebehoeften. Bovendien is IntelliRisk beschikbaar als applicatie op smartphone of tablet.

Data van over de hele wereld wordt geconsolideerd en is beschikbaar in meerdere gangbare valuta, waardoor echte mondiale analyse- en rapportagecapaciteiten gerealiseerd worden.

Wereldwijd geholpen

AIG beschikt over het meest uitgebreide wereldwijde netwerk van schadebehandelaren. In Nederland behandelen wij niet alleen schades voor onze Nederlandse klanten, maar ook de schades van verzekerden van buitenlandse AIG vestigingen. Omgekeerd worden internationale schades van onze Nederlandse klanten door een zustermaatschappij van ons in het buitenland behandeld.